You put your arms around me and I'm home

Måndag. Älskar måndagar, visst gör vi? Vaknade av att Frida ringde mig och frågade om jag låg och sov. Oups I did it again, eller nåt. Tog mig iallafall upp och hann till andra lektionen i tid. Annars har dagen rullat på somvanligt förutom att en hantverkare borrade hål i en vattenledning så det var översvämmning i många våningar i min huvudbyggnad. Det ledde till att inget vatten funkade, och eftersom vi hade sen lunch hade dom inte kunnat koka mat till oss, så jag fick överleva på majs, morötter och någon äcklig potatis.

Ligger annars hemma i sängen just nu och försöker komma på något att skriva på min svenskauppgift som ska in på torsdag. Demokrati ska de handla om. Jag hatar demokrati för jag har inget intresse i det och kan alltså ingenting. Tar just nu en paus och lyssnar på Christina Perri's nya album. Men borde väl återgå till tänkandet snarast. Om jag känner mig själv så blir de inte mycket gjort annars :-)

Lyssna och njut, älskar hennes röst

På hajk med hv2b

Bilder av emma & josefine

Haft en riktigt trevlig hajk med få men underbara brudar från klassen. Skrattat, gråtit, sjungit, gapat, sprungit, ramlat. Jag kan lätt säga att min mognadsålder sjönk när vi bosatte oss på ett av mina barndomsställen, Gilwell. Jag gick igenom en stor regression om man ska uttrycka sig i psykologiska finord. Damn, it felt good.

Plötsligt kände jag bara för att skratta hela tiden, springa runt som om mina ben satt på en 3-åring och bara vara allmänt crazy. Svamp-krig, frisbeegolf, en forlorad mobil (som sedan återfanns i de blöta gräset), orientering i området då jag passade på att besöka min gamla scoutstuga och regressiera ännu några år (hoppas min psykologilärare läser min blogg), tornbyggstävling, korvgrillning runt en eldstad och en gitarr. Vädret var mestadel på våran sida, men vissa stunder var vinden våran största fiende vilket ledde till att det stora tältet tog en promenad. Natten var också ett pain in the ass, men tack vare Frida och Sandra tätt intill mig höll kroppen ihop.

Det var en obeskrivligt skön känsla att komma hem igen. Nu är det bara att ladda om för vårens hajk som förhoppningsvis består av FLER deltagare. Och inga ettor, dom kan hålla sig på ett eget hörn. HV2B rules!

Bu för Stockholm.

Hey. Världens bästa bloggerska här! Igår var jag och såg underbara Håkan Hellström på Gröna Lund i Stockholm. Skulle egentligen åka upp i torsdags, men mitt kort krånglade så det blev ingen övernattning hos Hanna utan en direkttur till Gröna Lund. Blev årets besöksrekord (otippat?) på över 200.000 besökare! Men tro mig, det kändes.

Kvällen slutade med tårar, en rånad plånbok, en söndertrampad mobil, en stulen mobil, en söndertrampad och försvunnen väska, en borttappad halsduk och en trasig parfym. En ganska arg och ledsen tjej alltså. Fick dock tillbaka väskan med nästan allt innehåll. Hanna betalade min tågbiljett så jag kom till Strängnäs där Oskar hämtade mig. Kom hem vid halv ett och då var det bara att krypa ner i sängen med en film i bakgrunden och sova.

Nu är jag hemma i Skebokvarn igen. Har nyss gjort klart min sista grej på håret. Hoppas de blir bra, och när allt är klart kommer bild. Annars så ska jag börja göra mig i ordning för Amazon ikväll. Pappa och farbror ska spela, Winnerbäck-kväll med bl.a. Winnerbäck-covers. Blir nog trevligt.

Håkan var iallafall GRYM, även fast publiken hade sina minussidor.

Tidsfördriv!

dsc00131 (MMS)

Ritade porträtt på mina fina mumsisar Sandra och Frida.

We end in peace.

Idag har jag varit i skolan, kastat mat på Frida, träffat en saknad vän och ridit på en häst.
Imorgon börjar jag 8.30 och slutar 18.45 sen drar jag till Stockholm och övernattar hos kusin Hanna.
På fredag skolkar jag från skolan för att se Håkan på Gröna Lund.
Och sist men inte minst längtar jag efter min älskling ♥

LOVE

Härligt med kort

Godmorgon världen. Sitter just nu på sängen och väntar på att gå ut till bussen. Börjar 10 idag, så jag hoppas att bussen gasar på så jag hinner med 9.13-tåget till Eskilstuna.

I helgen har de varit fullt upp så de har gått onödigt snabbt. Har spenderat varje natt tillsammans med älskling både här och hos honom sen i onsdags. I lördags åkte vi och två av hans vänner till Västerås för en bilträff. De var riktigt jävla kul och skapligt snygga bilar dök upp. Min kärlek till bilar växer sig starkare för varje dag som går! Framåt 23.00 förflyttades många biler till en annan plats för att köra race, men de va segt och folk lyssnade inte så efter någon timme åkte vi hemåt istället.

Hämtade upp mamma och pappa från min faster och sedan fick vi äntligen krypa ner i sängen och somna, helt utslagna.

Men nu måste jag springa till bussen. Love