You can keep my heart, it will never belong to anyone else, but the time with me ended the day you let my hand slip away.

Idag är en sån dag då jag absolut inte vill eller har någon anledning till att lämna sängen. Det är sista dagen på höstlovet och då gäller det att njuta till tusen. Jag dessutom rätt seg efter min smålandsresa under helgen, så det är på tiden att samla nya krafter tills morgondagen.

Jag ligger och funderar på framtiden och fastnade vid jul. Det är faktiskt bara 1 månad och 19 dagar dit och insåg just att jag bara skulle hinna få ett studiebidrag tills dess, dvs 1050 kronor som ska betala mobilräkning, gymmet och mitt Spotify Premium. Och med tanken på summan som just nu finns på banken behöver man inte vara ett mattesnille för att räkna ut att det inte blir några exklusiva julklappar i år.

Jag känner mig för övrigt otroligt redo att lämna 2012. Det har varit ett bra år, ett utav de bättre faktiskt, men jag känner att jag har mer att ge och vill inte låta årets tragedier dra mig tillbaka. Tanken är att ta tag i bloggandet till årsskiftet, antingen att starta en ny eller fräscha upp denna. Har även planer på att lägga all energi på att hitta ett jobb så jag har en grundad ekonomi till min flytt till Norrköping efter studenten den 6 juni. Jag känner att alla pengar jag tjänade ihop under sommaren har spenderats på alldeles för mycket alkohol och festande. Dock så är det festandet som har varit mitt liv sen 18årsdagen och just alkoholen som fått mig må bra under hela denna tid, men nu känner jag att framtiden närmar sig med stormsteg och då krävs både fokus och ekonomin på större handlingar.

Från och med nu ska jag fokusera på allt kommande i livet; premiären av Twilight: Breaking Dawn part 2, 100% Party-kryssningen 'Judgement Day', studentkryssningen, min 19-årsdag, STUDENTEN och till sist att flytta hemifrån och börja livet på riktigt. Redan nu har jag så mycket att se fram emot och jag slår vad om att listan blir längre ju mer tiden går. Nu tänkte jag leta efter orken att ta mig upp ur sängen och äta lite lunch innan träning.

Lots of love, E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0