Ett litet inlägg till någons ära.

Nu när jag sitter här ensam i mörkret, försjunken i tankar om framtidens kommande planer och förflutna händelser, eller bakomflutna som Pumpa så fint kallar det i favorit-Disney-filmen, passar jag på att kolla läget på statistiken. Kunde inte låta bli att bli nyfiken på vem min fortfarande (trots en fruktansvärd uppdatering) trogna läsare är! Det är till din ära jag gör detta egentligen meningslös inlägg.

Så whats up? Sommaren har enligt månadsnamnen anlänt och snart även passerat, även om det inte ens är värt att kallas sommar om ni frågar efter min åsikt. Vad jag har gjort sedan skolan slutade i våras är jobb, jobb och ännu mer jobb. Cash is king är något jag hört, och eftersom jag antagligen kommer vara arbetslös nästa sommar passar jag på att dra in så mycket som möjligt iår. Detta leder dock till mycket slit och lite chill. Men jag klagar inte, har hunnit med både det ena och det andra mellan dagarna. Dels en sjuk 3-dagarskryssning med 2 helt underbara vänner, 4 biofilmer runt om i Sörmland, fylla 18 och fixat körkort, badat i havet (brrr!) och vunnit en och annan bowling- och kubbmatch. Det kommande jag har att se fram emot är min absolut första utomlandsresa till Magaluf med en av mina bästa brudar. Om 11 dagar(!!) sitter jag för första gången på ett flygplan och ska bege mig 300 mil söderut. Det pirrar i hela magen bara jag tänker på det!! Det bästa med den resan är nog att lämna allt här hemma för ett tag. Ingen mobil, inget facebook, inget jobb. Bara jag, värmen och en vän. Och en liten mängd alkohol såklart. Men bara lite.

När jag kommer hem återstår det endast fem dagar av mitt livs sista sommarlov. Sorgligt, men sant. Antagligen kommer jag passa på att jobba några sista timmar, skrapa ihop dom sista slantarna och njuta till en miljon procent innan gymnasiets SISTA år tar fart. Den tanken är så otroligt spännande och skrämmande. Men jag har hört att det är då livet ska börja. På riktigt alltså. Vem vet vem jag blir då? Hoppas på något riktigt spännande, typ tigertämjare eller fallskärmshoppare. Nä, jag hamnar väl bakom kassan på ICA som alla andra. Till en början. Sen ska jag klättra högst upp och titta ner på alla som sa att jag aldrig skulle nå dit.

Lots of Love



Kommentarer
Postat av: Joy

Fint skrivet, min vän. Puss!

2012-07-26 @ 22:43:31
URL: http://joyworld.devote.se
Postat av: just a smalltown girl

Tror jag saknat det lite. Men bara lite. Puss!

2012-07-26 @ 22:50:08
URL: http://damnreality.blogg.se/
Postat av: Mallan

vadå bara lite?? :O

2012-07-26 @ 23:23:19
Postat av: just a smalltown girl

ja, man vill ju inte klassas som alkolist liksom

2012-07-27 @ 11:17:20
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0