Jag följer med dig hem ikväll för jag vill inte vara själv.

Igår lämnade jag Linköping och återvände till Skebokvarn där det var fullt hus som vanligt. Tog ett djupt andetag och sprang in i fyllestugan för att byta om innan jag flydde på cykeln till Glastorp. Där hälsade jag på Majas nya häst, Arja, och tog en lång ridtur i skogen på lite mer än en timme. Vädret perfekt, precis som idag, och Arja var helt underbar. Het men snällare än många.

Idag orkade jag inte med skolan, så jag tog ledigt. Hade en hemsk dröm som kändes som verklighet så jag spenderade morgonen med att låta tårarna falla. Drog sedan på mig shorts och linne, skulle lägga mig i solen på verandan och plugga men stoppades av bombnedslaget av disk i köket. Drog på högsta volym med Veronica Maggio och började sakta men säkert jobba mig igenom sak för sak. När lite mer än halva var klart så kom pappa hem och lagade lite lätt lunch som vi njöt av i solskenet.

Nu har jag precis blivit klar med all disk och så fort pappa har fått igång gräsklipparen (en sån där liten som går av sig själv) så ska vi fälla träd. TIMBER!!


LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: Maja

Vilka fina bilder! Du får gärna komma å rida fler gånger =) Hon har lugnat ner sig massor, ff väldigt framåt men ännu mysigare nu <3

2011-05-16 @ 20:57:37
Postat av: just a smalltown girl

det är ju för att det är en sötnos på bilden!

jag kommer så fort jag frisknat till ordentligt <3

2011-05-16 @ 22:00:42
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0