GOLVET.

Hallå bloggen. Idag har det varit en lång skoldag som egentligen skulle varit längre. Dels för att jag försov mig i morse vilket ledde till att jag kom till skolan halv tio (tror att halva min frånvaro genom året varit försovningar, skärpning emma) sen fick vi även sluta tidigare på hantverken så hann med tre-bussen hem! När jag kom hem tog jag mig en tur ut i det soliga vädret och släpade in lite ved i stugan. Sen fyllde jag magen med en banan i brist på ork att göra något annat.

Förövrigt så var helgen helt underbar, även fast jag saknade en hel del folk. Spenderade fredagen med Joy och vi spelade många omgångar yatzy och kollade på världens äckligaste film: The Human Centipede. Myste sedan med popcorn, cola och prat om livet och alla dess svängar innan sömnen tog över. På lördagen sparkade jag ut J och begav mig till Frida i Malmköping. Vi chillade life, käkade, fixade oss och drog sedan till Jeanette för att sedan dra vidare till Sofia på förfest och senare mot Tom. Blev en riktigt lyckad kväll trots att tårar fälldes här och där.

Resan tillbaka hem till Frida tillsammans med tösen var nog kvällen höjdpunkt. Jag önskar nästan att vi hade blivit filmade av dolda kameran! Började med att F ville ta en genväg som gick snabbare. Bara det att den vägen var kolsvart och snorhal. Två stabila flickor i högklackat och en nedförsbacke täckt med is. Ni kan ju tänka er hur bra det gick. Frida nosade lite på backen och lämnade lite blodspår i snön, jag stod och asgarvade där hon låg med rumpan i vädret och aj-ade sig. Slutade med att vi satte oss på plastpåsen vi bar på och åkte ner. Sen kom ett litet snöfält över ett järnvägsspår som vi skulle bestiga. Där var det jag som hade lite panik och sjönk ner sådär en halvmeter med benet plötsligt och satt fast. Tror det tog oss tio minuter att ta oss över, herregud. Sen var det så mycket snö i skorna så att jag höll på att frysa ihjäl, så jag tog av mig dom och vandrade vidare i bara stumpbyxor medans F skrattade för fullt vid min sida. Men efter många om och men tog vi oss in i huset hyfsat tysta, värmde varsinn panpizza som vi snabbt proppade i oss, popade lite popcorn och pratade om allt och inget innan vi gick till sängs sådär vid halv fem på morgonen. Pigg man var på söndagen, eller? Tog bussen hem 16.53 och landade i soffan där jag hade Twilight-marathon. Perfekt avslut.

Nu sitter jag på golvet utanför mitt rum eftersom det inte funkar inne i mitt rum. Helt sjukt. Men antar att det är bättre än ingenting. Tänker komma i säng tidigt ikväll, så jag inte försover mig imorgon. Förresten så älskar jag vädret nu för tiden. Solen värmer som satan och det är mycket ljusare ute nu. Blir det vår iår också?

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: Oskar

Min tröja :$

2011-03-15 @ 17:19:03
URL: http://facebook.com
Postat av: just a smalltown girl

miiiiiin ;D

2011-03-15 @ 21:24:14
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0