FÖDELSEDAGSFIRANDE.

Idag har jag varit riktigt flitig. Hittade ingenting i huset som hade något med fika att göra, så jag satte igång och bakade negerbollar och satte på kaffe. Hade en riktigt mysig stund med brudarna, snackade om allt och inget och bara njöt. När vi var mätta och glada fixade jag mig snabbt och hängde sedan med in till Flen så att jag kunde söka praktikplats. Och gissa vad? Jag fick en! Startat på måndag klockan nio, tagga. Efter det skulle jag gå till min gamla skola för att träffa några nära och kära, men så mötte jag upp pappa som frågade om vi skulle gå och äta lucnh på thai och det tackar man ju inte nej till. Bara det att det var stängt pga. sjukdom. Attans. Så istället tog vi en sväng till farmor för att kolla om hon hade något att bjuda på. Det hade hon somvanligt inte, så vi kilade iväg till coop för att köpa något att tillaga. Där smet jag iväg för att träffa och prata ut med min kära väl Madeleine. Behövdes. Någon timme senare var jag tillbaka hos farmor där maten stod redo att ätas. Skönt att kunna äta igen!

Vi tackade för mat och sällskap, tog oss till leksaksaffären och köpte present till mitt kusinbarn Axel och tog ut pengar till min kusin Astrid som vi senare skulle åka och fira i Mellösa. Där bjöds det på smörgåstårta, tacopaj, prinsesstårta och raggartårta. Tur att man slipper att gå hungrig! Efter ett tag så var vi tvunga att åka därifrån för att skjutsa min bror till Valla och sedan åkte jag och pappa hemåt. Nu har jag precis duschat och ska vilken minut som helst krypa ner i sängen. Imorgon drar jag till skolan igen, och efter det ska pojkvännen bjuda på mat och sen åker jag hem till honom och övernattar. Hur mysigt som helst. Men nu skriker sängen efter mig. Eller jag efter den.

fina födelsedagsbarn!

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: joy

vad kul med praktik! Var blir det någonstans? Puss!

2011-03-31 @ 16:31:47
URL: http://joyworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0