YOU MUST UNDERSTAND MY WEEKNESS


en väldigt fin låt

Har verkligen varit sämst på att blogga den här helgen, men har haft fullt upp. I fredags köpte jag en present till mamma efter skolan, tog bussen till Malmköping med Sandra och därifrån vidare mot Flen där jag inhandlade lite smått och gott inför Julias och min filmkväll. Framåt 20.00 anlände tösen då vi startade med att välja ut 10 av 40 filmer som vi skulle se på. Väldigt svårt, men vi lyckades och firade det med att äta en riktigt god middag. Då fick jag även reda på att min andra kusin, Natalie, befann sig i staden så när vi åkte till Statoil för att köpa cola plockade vi med henne från mormor. Blev dock inte mycket filmkväll, hann 2 filmer (Snögubben Frosty och My Little Ponny) innan sömnen tog över.

På lördagsmorgonen blev det frukost bestående av bl.a chips och cola samt några kortspel. Sen var det bara att börja trängas i badrum, garderober och dusch. Jag lockade Natalies hår och Julia begav sig hemåt för att få lite mer space. Visade sig att vi skulle ta bussen till Flen 15.18 och jag hatar att prestera undre stress så jag hann med allt och inget. När klockan var lite över tre så hade jag inte ens sminkat mig. Ni fattar paniken. Men så ringde min farbror och sa att dom var på väg till Skebo så att vi kunde åka med dom. Andades ut. Strax efter det satt vi fullpackade i en bil påväg till Mozzarella där mammas 50-årsfest skulle hållas.

Det var redan lite folk där när vi anlände, men det blev grymt mycket fler. Folk överallt, vart man än vände sig mötte man ett nytt ansikte. Vid halv sex kom förrätten fram och alla slog sig ner till bords. Efter det blev det sång, skratt, varmrätt, lite mer sång, rökpauser, toabesök, ännu mer skratt, ytterligare mer sång och efterrätt. Ungefär så höll det på och det var riktigt trevligt (bilder kommer).

Vid åtta begav sig jag och Cornelia till Sofias hus där vi hämtade Wii't som vi skulle koppla in hos farmor så att min minsta kusin kunde ha något att göra när han fick tråkigt. Bara det att det inte gick att koppla in, så vi lämnade det bara där och gick tillbaka till Mozzarella. Där var partyt nu igång på riktigt och borden var borta så att man kunde dansa. Det betydde att folk drack mer och då är det inte roligt att inte vara 18, så vi gick tillbaka till Sofia och fixade inför "efterfesten" efter att ha mött upp Joy.

Dom första gästerna kom före oss, men vi smet in och satte på musik och jag fyllde varsitt glas. Det fanns bara ett problem egentligen - ljudet var sämst eftersom det bara var en laptop och inga högtalare. Ringde i panik till Samir som räddade hela kvällen som blev succé. Mycket trevligt folk droppade in, nya och bekanta ansikten. Vi höll på långt in på morgontimmarna och idag mår man ju som man förtjänar.

Idag, söndag, har bestått av städning, diskning, spåra förlorade skor, umgåtts med Joy, kolla Fjorton Suger och bara chillat life. Varit ensam för det mesta i Sofia stora hus, hittade godis, jordnötsringar och cola som jag mumsade på med röven begravd i soffan. Längtar faktiskt lite smått till att flytta hemifrån. Helt plötsligt ringer pappa och säger att dom är i Flen och tänker packa med mig hem. Lika bra. Har nu kommit ur gårdagens kläder och sitter i sovtröja, mjukisar och raggsockor. Aldrig mått bättre i hela mitt liv.

Om jag skulle lägga mig ner nu skulle jag somna direkt. Men jag måste duscha, känner mig fett äcklig. Och då kommer jag bli pigg. Och hungrig. Orkar inte äta. Orkar inte duscha. Orkar inte sova. Och nu har det blivit en alldeles för lång text så den som orkar läsa igenom den är värd ett diplom.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0