TVÅTUSENELVA

Idag är det den 1 januari 2011, första dagen på det nya året och jag är fortfarande kvar i Stockholm. Min kära kusin har sprungit iväg till pojken och jag har precis kommit in efter en promenad med min farbrors fru till och från centrum (här är det bara att tacka ja och se glad ut om man vill ha mat på middagsbordet). Vi pratade om alltd och inget. Eller, hon pratade och jag mm:ade och nickade för det mesta. Lite otrvligt kanske, men det är inte så att jag tänker öppna upp mig och svara på hennes alldeles för privata frågor.

Så hur har nyårsafton varit? Min var okej. Vi gjorde ungefär precis som alla andra år fast med några fler tradiotionsbrytningar. Efter backen så drog t.ex jag, Jessica, Cornelia och Sixten och bastade innan männen i huset skulle ta plats med en kall bira i handen. Sen såg det väl ut som vanligt efter att jag, C och S hade sprungit över i bara handukar och badkläder hem till C i -6 grader och snö.

Efter en underbart god trerätters måltid så fick vi tillökning i gänget av Conna och Jessis kompis Karro. Hon var med på efterrätten så även hon fick vara med och göra något slags uppträdande inför gästerna. Blev gitarr och sång, bara gitarr, piano, piano och sång och en hel del skratt. Men roligt hade vi. Efter det kom det jag hade fruktat för. Tina, Jessis mamma, sprang hem och tog fram ett videoband från nyårsafton 2001. Det är 10 år sen. Jag var 6 år och världens fulaste unge. Och inte nog med det, såklart så kommer Oskar, Victor och Sixten precis när vi sätter på filmen. Ni kan ju gissa om jag skämdes?

När pinan var över.. så var den inte alls över. Då ville Tina och Jeanette ha ett nytt nummer av Abbas Mamma mia, just like in the good old days. Never. Aldrig. Glöm och dröm. Sen tog Stefan, min farbror upp plånboken. "En hundring var". Det var allt som behövdes sen var vi igång. Många skratt blev det men jag tror aldrig att jag skämts så mycket i hela mitt liv, iallafall inte på en och samma kväll.

Tro det eller ej, men då var klockan plötsligt 23.49 och det hämtades champanjeglas och raketerna bärdes ut på en altan som var övertäckt av snö. Happy new year var på högsta volym på stereon och det nya året rullade in med alla möjliga färger lysandes på himlen. Sen drog vi ungdomar hem till Jessicas place.

Ja, det var ungefär vad min nyårsafton handlade om. Hemma hos Jessica blev det icehockey där vi såg en grymt spännande match mellan Sverige - Canada. Sverige vann och humöret var på topp! Vi spelade Fifa och Mario-cart på Xbox och bara chillade life. Jag somnade sådär vid 5.00 men vaknade till och från hela tiden tills Tina tillslut kom in vid 11 och sa att det fanns frukost på nedervåningen. En riktig buffé också!

Egentligen skulle vi åka hem idag, mamma ringde mig och sa att jag skulle komma och packa ihop mina grejor så att vi kunde åka inom en timme tillbaka till Skebokvarn, men när jag kom hem så fanns det ingen ork till det tydligen så jag blir kvar ännu en natt. Utan Cornelia. Blir nog att dra på sleep-mode.

LOTS OF LOVE, E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0