HE GOT ME. AND FORGOT ME.

Hann med en snabbdusch igår innan jag somnade till slutet av Morden i Midsomer. I morse lyckades jag ännu en gång försova mig onödigt länge, så jag kom till skolan klockan 11 - igen. Låg och sov på bänken medans Lotta lästa om hantverkare för oss sen avslutade jag dagen med att färga och plocka Sabinas ögonbryn samt färga ögonfransarna. Gick riktigt bra för att vara första gången, och även fast Sabina fick lida så blev resultatet godkänt.

Sen var min skoldag slut, hehe. Drog med Frida och Sandra till hemköp och köpta chips och dricka. Nyttigt, vi vet. Satt och tjockade oss på bussen, hoppade sedan av i Malmköping och direkt på nästa buss till Flen. Där fick jag sitta och vänta på bussen till Skebo i nästan en timme. Roligt liv. Satt och pluggade på station. Ännu roligare liv. Pappa ringde och frågade vart jag tagit vägen. Han är inte så smart och förstår att man kommer hem lite senare när man slutar 16.00 och måste pendla.

Kom iallafall hem tillslut, och det första jag hör när jag ropar hej är "varför var inte du i skolan idag?". Jo, lilla mamma, jag har visst varit i skolan. "nej, det har du inte". Nehe? Förvirrad tjej. "någon Eva ringde och sa att du inte var i skolan". Min mentor. No shit? De brukar vara så när man försover sig. Knappt så att pappa trodde mig som själv skjutsade in mig till tåget? Jag lever verkligen ett fantastiskt liv.

Sitter just nu och kollar på Scooby-Doo, fett bra film. Barnfilmer var bättre förr.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0