WHEN I DRIVIN' IN MY CAR

Började dagen med att försova mig (någon som är förvånad?), missade bussen så världens bästa pappa fick lämna sängen och köra mig till Sparreholm. Där stod även Sebastian och väntade så vi stod och pratade lite innan bussen kom och det bar iväg mot Malmköping. När bussen kom dit var det endast en människa som hoppade på i den vanligtvis överfulla bussen? Blev ganska chockad. Visade sig att 07.35-bussen hade varit väldigt sen och alla hade trott att den var 07.45-bussen och tagit den istället. Men bäst som man är, så körde vi om den i vid Bäckåsen.

Första lektionen var hantverk där vi hade manikyr. Jag fixade Sandras naglar och hon fixade mina. Behövdes och nu är dom mycket finare än vad dom var innan även om diamanterna har ramlat bort. Efter den långa lektionen hade vi lunch och en väldigt lång rast, så jag, Sandra, Sabina och Erika drog till Bambu City och käkade buffé, nomnom. Fulla med ny energi laddade vi för dom två sista lektionerna, svenska och engelska, innan dagen slutade.

Kom hem vid halv fem och strax efter drog jag och pappa ut och övningskörde för första gången! Astaggad men skitnervös. Gick däremot otroligt bra. Vi började att starta nerifrån Lokalen då jag fick lära mig dom lätta grunderna. Sedan åkte vi en sträcka och stannade till vid en bussficka där vi gick igenom speglarna. Sen bar det iväg på allvar. Körde mot Flen, svängde av mot Mellösa och in vid Talaris. Där tränade vi på krypkörning, och det var då inte det lättaste. Sen bar det av hemåt igen och jag fick parkera bilen i carporten. Snorhalt fan, höll på att glida in i snödrivan. Men känner mig ändå riktigt stolt, fick endast två kärringstopp och lyckades låta bli att blända allt för många förare (blev däremot bländad, de var väldigt irriterande). Så från och med nu kommer jag antagligen vara ute och köra så mycket som möjligt. Det är grymt jävla roligt och inte alls så läskigt som jag gått runt och trott. Jag och min Subaru, min Subaru och jag. Eller våran.

Egentligen skulle Carro kommit hit och sovit här ikväll, men det blev knas med tid och skjuts så vi flyttade det till en annan dag. Och mina enda helgplaner har nu sabbats också. Tänkte ta tåget upp till Stockholm och överraska min kusin som fyller 16 imorgon, men när jag frågade min farbror hur deras planer var så sprack det. Aja, det är bara att vara öppen för nya förslag och köra som vanligt. Det brukar alltid lösa sig.

Bjuder på en liten busigt söt bild från gårdagen på mig och C

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0