THE BOTTLE IS MY ONLY FRIEND

Ber om ursäkt för min hemska uppdatering, jag har ingen ursäkt så ni får helt enkelt bara vänja er vid att jag kan försvinna lite under korta perioder. Inget jag gör med vilje, det bara blir så.

I fredags så drog jag till Malmköping efter skolan, gled runt lite med Sandra, Aylin och Emma. Emma undrade om jag ville hänga med hem till henne och slagga, men jag hade eventuellt redan planer med Joy och Wictoria. Försökte få tag på båda för att kolla hur det blev, men den ena hade mobilen avstängd och den andra låg och sov. Slutade iallafall med att jag tog bussen till Flen och vidare hem till saknade Malin. En timme efter det satt vi på bussen hem till mig där vi bara hade allmänt mys hela kvällen.

Vaknade upp sådär vid tio på lördagsmorgonen och tog bussen in till Flen 11.18, dumpade av Malin vid macken och drog mig vidare mot Patricia. Där var det ingen som öppnade eller svarade när jag ringde. Men jag stod tålmodigt kvar och strax efter det vandrade hon in genom porten tillsammans med två hundar. Hängde där en stund innan jag gick till Coop och köpte lite smått och gott till kvällen innan jag gick till station och tog 13.20-bussen tillbaka till Skebokvarn tillsammans med Malin.

Hemma hos mig var det klädkris och kläder överallt kan jag lova. Hann knappt städa innan resten av gänget ramlade in. Vi gjorde sånt som vi alltid gör plus lite till. Skrattade, pratade allvar, dansade, bakade pizza, skrattade ännu mer, fixade oss, taggade och uppfann en ny slags karusell. När klockan blev framåt 21.30 hämtade Rebeccas mamma oss och körde till Björnes 18årsfest i Dunker. Sen var vi igång!

Vi går inte in på så mycket detaljer, men mycket var det som hände. Men det var en riktigt lyckad fest, en av dom bättre, och det var med ett leende man hoppade (vinglade?) in i bilen (bakluckan för min och Malins del) med musiken på max. Vi hann knappt innanför dörren innan jag värmde dom pizzabitar som blev över, ramlade på köksgolvet och satte på vatten för att koka ägg. Dom äggmackorna ligger varmt om hjärtat ännu, eller vad säger du Madeleine?

Idag vaknade vi ännu en gång vid tio mer eller mindre. Det dröjde inte länge innan Jennie och Rebecca lämnade huset och strax efter dom även Madeleine och Linda. Då var det bara jag och Malin kvar, as usually. Vi låg mest och klagade över ett bankande huvud och gårdagens minnen. När jag sedan tömde innehållet i väskan fick bådas ansikten ett ganska förvånat uttryck och vi fick en hel del svar på varför vi mådde som vi mådde. Vi vinglade ner och gjorde i ordning några mackor och kröp ner i sängen och kollade på Stuart Little. En riktigt charmig film. Efter den gick vi över till Pippi Långstrump rymmer hemifrån. En ännu charmigare film. 

Efter det tvingade hon med mig ut för att vänta på bussen. Motvilligt lyfte jag mig ur sängen, drog på mjukisbyxor, uggs och en jacka, och gick ut som värsta lodisen i kylan. När jag kom in igen var jag lite duktig och fixade i ordning alla madrasser och täcken i rummet innan jag la mig till rätta under täcket igen framför datorn. Det är så jag har spenderat min tid fram tills nu. Inte har jag orkat plugga heller, men det finns det tid för imorgon eftersom jag slutar 11.30!

Nu är det nog snart mat. Hoppas deet iallafall, magen börjar bli hungrig. Sen ska jag ta mig genom duschen innan jag återigen landar i sängen och kollar på Wallander. En vecka kvar i skolan innan lov, helvete vad skönt!



LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: Mallan

DET VAR NOG DE GODASTE JÄVLA MACKOR JAG ÄTIT! och jag gillar inte ens kaviar ;D hahahah! va det ni hitta i väskan empty? :O:O hehe, tror jag halsa lite en gång..

2011-02-14 @ 19:31:29
Postat av: just a smalltown girl

ja men eller hur! jo, den va ganska tom. och du, att halsa är inte mer än rätt ;D

2011-02-15 @ 17:53:01
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0