"Detta fält måste fyllas i"

De värsta är inte att känna sig ensam, det är att min inte gör något åt det. Idag har jag sovit hela dagen, tog mig upp vid 12 då jag gjorde mig en mättande frukost för att skippa lunchen. Pappa och mamma gick ut på en promenad, och jag erbjöd mig att plocka undan massa saker i mitt rum så att vi kunde börja bygga på min helväggshylla. Tror ni jag gjorde det? Nej. Jag fastnade istället framför filmen Spy Kids. Satt och försökte komma på någon att göra, tänkte hur längesen de var jag umgicks med någon. Men tankarna förblev bara tankar och jag satt och halvsov i fotöljen tills mamma och pappa kom hem igen. Strax efter det åkte dom in till Flen för att äta lunch. Tänkte att jag kunde hänga med och träffa någon så jag spenderade dagen på något vettigt sett. Gjorde jag det? Nej jag satt kvar där i min ensamhet. Tillslut fixade jag iallafall iordning i rummet, så det bara var att sätta igång när tiden fanns. Sedan satt jag framför tv'n tills det blev mörkt ute. Då blev jag arg på migsjälv. Spenderar man en hel dag sådär så kan man fan inte klaga på att man aldrig har tid att träffa någon längre. Jag hade kunnat hört av mig till vem som helst i princip. Men tröttheten var starkare än viljan. Som vanligt. Men hyllan är iallafall på gång nu. Och i helgen ska jag träffa världens finaste vänner, missa två fester och bara vara glad.

Nu blir det sängen i väntan på Wallander. Kanske passar på att plugga lite.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0