Bra start på veckan!

Oh my god! Startade dagen med att försova mig, trots att jag började halv 12 (good to be back on track). Tur att det bara var en timmes samhällskunskap på schemat så jag kunde sjukanmäla mig utan megaångest. Passade på att njuta extra länge i sängen innan jag besökte en efterlängtat dusch.

Kan även meddela att mamma kom upp med två brev till mig innan hon åkte ut på sin taxirunda. Jag, som aldrig får brev, slet upp dom av förtjusning och började skrika av lycka. LÖN! Och inte alls den summa jag hade förväntat mig (4500) utan 6120kr, lycklig tjej :-)

Tog bussen 13.35 till Flen, stötte på farmor och var trevlig innan jag studsade in på banken och tröck ut en nummerlapp. Kände mig faktiskt otroligt vuxen när jag satt på bänken och väntade. Min första riktiga lön som jag ska sätta in på mitt konto, helt klart vuxenpoäng!

Gick sedan vidare på en runda genom våran fina stad tills jag fick syn på min kusin Julia som jag genast skyndade efter. Den lyckosten åker till Grekland om två dagar, hur nice? Efter det for klockan iväg och jag fick skynda mig till Berry's Hairstudio där håret skulle fixas. Dock så är jag inte riktigt klar och nöjd ännu, så ni får tygla eran nyfikenhet och vänta ytterligare en tid innan bild publiceras!

16.25 satt jag tillslut på bussen som förde mig hemåt. Här har de hänt lika lite som vanligt. Pappa kom stolt hem med en iPhone 3G som han införskaffat utanför Coop, men annars har kvällen passerat som vanligt. Just nu håller jag på att funderar på vad jag kan tänka mig att spendera endel av min lön på. Finns så mycket man vill ha! Mobiltelefon, kamera, kläder, skor.. listan är lång!

Annars så ska jag bara njuta av min säng ikväll och sakna min älskling.
Imorgon är jag ledig och då jävlar ska de letas praktik!


Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0