HIMLEN ÄR OSKYLDIGT BLÅ

Hallå världen. Hoppas helgen har varit bra och händelserik, det har nämligen min varit (därav en dåliga uppdateringen). Tror att det var onsdag då jag senast förmedlade vad som försegick i mitt liv. Torsdagen kände jag mig något piggare och släpade mig till skolan som jag med motgångar överlevde. Åkte sedan hem till Oskar där jag fick en liten tidig födelsedagspresent: Paris Hiltons parfym Heiress. Tack fina du! Där spenderades även natten.

På fredag startade jag dagen med datakunskap och vikare. Han tyckte inte att vi gjorde någonting (dels för att vi inte haft datakunskap på över en månad så ingen visste vad som skulle göras) så den avslutades ganska snabbt. Sprang sedan på stan med Frida, Sandra och Sabina. Just då köptes ingenting, vi gick runt och sög på karamellen under dagen. Jag lyckades även ta mig genom en mattelektion innan vi slutade för dagen. Gick tillbaka till stan och köpte lite nya kläder som jag planerade att ha på mig under kvällen. Jag hade nämligen en lite smygpremiär på min födelsedagsfest. Men innan den tiden så hade jag panik. Allt var så stressigt så jag visste inte riktigt vad som var upp och vad som var ner. Pricken över i:et var nog resan hem från skolan. Såklart så var bussen otroligt seg från Eskilstuna och det slutade med att jag såg hur Flens-bussen i Sparreholm körde ut från korsningen precis innan jag hoppade av bussen. Awesome. Så jag bad Jeanette ringa så att jag kunde ha lite sällskap medans jag gick (observera att det är lite mindre än en mil) till Skebokvarn för att ingen kunde hämta mig. Jag var bara lite arg. Bara lite.

Men kvällen blev riktigt jälva bra iallafall. Så fort jag kom hem kastade jag mig in i duschen och strax efter det anlände Frida, Jeanette och Erika i hallen. Bara några minuter efter dom kom även Carro, Dogge och Oskar. Dom sistnämnda och jag satt tillsammans och åt en hemmalagad middag: kebabtallrik. Det var riktigt mysigt. När vi var mätta och belåtna så fixades de sista på sminket och håret stylades innan musiken höjdes och föräldrarna blev utsparkade. Kylskåpet och huset fylldes efter ett tag med blandade människor. Jag orkar inte ta kvällen i detalj, men det var så lyckad den kunde bli i mina ögon. Ingen snefylla, inget bråk, dans på bordet, fyllekäk, underbara vänner och massor av skratt. Tyvärr togs det inte många bilder, men det kanske var lika bra.

På lördagen var man utslagen. Helt död. Dom flesta övernattarna försvann med 11-bussen medans vi andra städade det mesta. Tillslut var det bara jag, Oskar och Rasmus kvar. Då kom mamma och pappa upp (dom kom hem någon gång under natten) och gjorde i ordning mat till oss. Det var guld värt! Efter det skjutsades Rasmus till bussen i Sparreholm så att han kunde ta sig hem till Eskilstuna medans jag och Oskar chillade life. När vi hade gjort lite nytta så däckade vi i sängen. Men det blev inte länge, för vid fyra var det nämligen dags för släktträff och födelsedagsfirande i Flen. Jag gjorde inget glädjuskutt kan jag lova. Men det funkade iallafall. Jag tog med Oskar som stöd och han överlevde en eftermiddag med en stor del av Wennbergare. Stolt över honom!

Framåt sju skjutsade pappa hem oss och vi hann knappt upp för trappan innan vi somnade i sängen. Och där sov vi, och sov och sov och sov och sov. Vaknade till någon gång ibland, men sömnen tog snabbt över igen. Klockan 09.45 vaknade vi imorse. Helt underbart att sovit hela 14 timmar mer eller mindre. Kan inte fatta att jag ändå varit trött idag. Vi åkte senare till Mozzarella och käkade lunch. Blev ett stort gäng: jag, Oskar, mamma, pappa, bror, Gustaf, Emelie och farmor! Riktigt trevligt och god mat blev man bjuden på. När man var alldeles för mätt så chillade vi en stund innan några av oss åkte tillbaka till Skebokvarn. 

Oskar och jag passade på och mysa lite innan vi skjutsade in honom till 17.13-tåget. Det var knappt så att han hann med det, haha! Fick spurta lite där i sista minuten. När jag pussat hejdå på honom så åkte jag och pappa till Willys för att handla lite mat. Blev godis, glass, korv och dricka. Nyttiga vi är, men ingen har varit vidare värst pigg idag. När vi kom hem så skar jag upp morot- och gurkstavar som vi kunde ha och doppa i dippen som vi också köpte. Bara jag som tycker det är olidligt gott? Till maten kollade vi på Himlen är oskyldigt blå med söta Bill Skarsgård. Lite svårt att se honom i en annan sorts film efter att man sett I rymden finns inga känslor, men den var bra iallafall. Dock så fick vi inte se klart hela eftersom det var något fel på filmen. Typiskt. Men det får vi styra till en annan dag!

Nu ska jag krypa ner i sängen och ladda för praktiken imorgon. Ska bli riktigt skönt att slippa skolan i en vecka. Sen är det bara en vecka kvar i skolan innan det är påsklov och jag fyller år samt ska göra massa andra roliga aktiviteter. Men mer om det i framtiden. Jag ger en varm applåd till den som lyckats ta sig igenom varje ord på varje rad i detta inlägg, vet inte riktigt om jag hade orkat det själv, men en stor applåd för dig.


1. Jag och min fina pojke! 2. Jag med mina favoriter, Ras-mus och Oskar.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: Joy

1. Jag får en applåd!

2. Varför fick inte jag beröm när jag stod ut typ två dagar med din släkt???

3. Jag gillar ditt linne, var har du köpt det?

PUSS PÅ DIG

2011-04-04 @ 15:10:33
URL: http://joyworld.devote.se
Postat av: Joy

Förresten, jag tänkte på den där filmen igår, att jag vill se den. Lusigt, hehe.

2011-04-04 @ 17:24:37
URL: http://joyworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0