Klackarna i taket

Sovmorgon idag, fick åka med pappa till Flen där jag möttes av meddelandet "försenat tåg". Detta gjorde att jag kom ganska mycket försent till lektionen, men jag hann iallafall göra det vi skulle få gjort. Efter det var det lunch och jag chillade med några brudar från klassen. Börjar fan kännas bättre och bättre för varje dag som går. Skönt att det går åt rätt håll! Sen var det matte där Petra snodde min plats som jag setat på sedan första mattelektionen, vilket gjorde att jag inte kunde koncentrera mig alls.

Efter skolan tog jag Stockholmståget tillsammans med Ellen. Hon lämnade mig i Strängnäs, så jag fortsatte i min ensamhet med en tupplur ända till Stockholmscentralen. Där var det bara att vänta på Cornelia och Jessica, som skulle komma vid halv 5. Tog en glass på donken för att fördriva tiden och passade på att kolla på allt folk som strömmade åt alla håll. Man får nästan en chock av att se så många människor på samma gång när man kommer från en liten håla som jag. Dom som bor i Flen, samt många andra småhålor, förstår nog vad jag menar.

Klockan blev närmare 5 och efter många om och men så hittade jag mina babes. Det firade vi med att kolla runt i lite affärer och toppade med en fika. Kanelebulle och varm choklad med vispgrädde och marsmallows för min del, yami. Sedan ringde en stressad Sofia och sa att tiden hade lurat henne totalt. Visade sig att den blivit närmare 6 och hon skulle inte hinna till stan innan Buttericks stängde, där vi skulle kolla på utklädsel till maskeraden. Så jag slet tag i C & J som guidade mig dit, där jag köpte mig en dräkt samt en liten detalj till Vigon. Känns bra att ha kläderna klart tills imorgon. Övertaggad tjej.

Efter det skiljdes jag och mina brudar åt och Sofia plockade upp mig vid station och vi styrde mot Skebokvarn. Lite hinder på vägen hade vi dock, typiskt. Har inte folk bättre för sig än att krocka på en fredagskväll? Blev nog stående sådär en halvtimme eller så. Kunde varit värre, men det kändes så mycket längre när man visste att tacosen stod hemma på matbordet och väntade.

Men vi hittade hem och maten är nu svald. Lite gäster har vi också, inte alls ovanligt på Strömmen en fredagskväll. Faster Gunilla, kusin Astrid och Gustaf samt David är här. Blir väl lite livemusik som vanligt under kvällens gång, och lite starkare drycker ska nog kunna rinna ner och tömma flaskor. Det är få som har det lika trevligt som jag under fredagskvällarna, och jag klagar inte. Nu ska vi tagga inför imorgon. På högsta fucking nivån.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0