För dig skulle jag göra de tusen gånger om

Började dagen med att försova mig, trots sovmorgon. Slängde på mig första bästa klädsel och liten snabbsminkning innan jag sprang ut till bussen som precis svängde runt hörnet. Började leta i fickorna efter busskortet som såklart var proppade med massa annat onödigt skit. Efter att ha plockat ut allt och bussen precis svängde in framför mig hittade jag det och snubblade in. Jag hade iallafall sån tur att bussen inte var sen, så jag hann med 09.13-tåget.

I skolan satte jag mig tillsammans med Rebecca i cafét för att käka frukost. Äta bör man, annars dör man. Sedan var det time för engelskan där jag mest chillade, efter det lunch, sedan dagens sista lektion: matte. Tisdagarna är chill somfan. Tog 14.09-tåget hem. En kille ramlade ihop vid trappan så ambulansen kom. Lite creepy.

När jag anlände till Flen gick jag direkt till Berry's för att klippa mig [bild kommer!]. Mitt hår va fett cp och slitet, så de blev kortare än jag väntat mig men annars helt okej. Efter det skulle jag gå till bussen och ta mig hem för att sova middag, men när jag kom till station var de ca 20 minuter kvar tills bussen gick så jag begav mig istället till Malin. Vi gick till Tuna Gate och åt varsin chickenbits tallrik samt snackade skit. Innan vi skulle gå droppade även Hugo in så jag fick hälsa på ponken. Medans vi satt där och väntade på energin till att ta oss tillbaka till stan, ringde mamma och sa att hon skulle in och fira mormor vid sex. Vi bestämde att jag skulle gå dit när jag var klar. Så jag kramade om Hugoponken och begav mig tillsammans med Malin tillbaka.

När jag dumpat av henne hemma på rundlövet gick jag över spången mot centrum, och medans jag ändå passerade Joys hus passade jag på att titta in eftersom hon var på Flens-besök. Pratade lite om allt och inget, men eftersom hon skulle äta och jag skulle till mormor blev det inte så länge. Kramade om sötnosen hårt innan jag fortsatte min vandring mot Salsta. Där var allt som vanligt och man bjöds på och åt mer kakor än vad man borde. Men efter ett tag blev det långtråkigt och Sirre ville ses så jag gav mig ut i den kalla höstblåsten.

Vi pratade om allt, verkligen allt och jag visade mina berömda karatesparkar. Ingen bråkar med mig alltså! Sedan satt vi och värmde och tyckte synd om varandra tills klockan blev drygt 20 över 10 och jag sprang tillbaka till mormor i rent panikbehov av värme. Pappa hade också anlänt nu och det tog ett tag innan vi äntligen begav oss hemåt så jag fick krypa ner i min efterlängtade säng. Ligger just nu och smsar med Tobias och Sirre. Måste tänka på att sova snart också så jag inte gör samma misstag imorgonbitti igen.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0