Hundratio procent happieness

Jag är bra på bloggfronten, jag vet. Men har varit mycket i skolan nu pga. att jag varit sjuk. Men nu ska jag lägga skolan på hyllan och slösa energi på onödiga saker. Jag får nämligen höstlov idag! Fick reda på att våran datakunskap var inställd, och tanken att åka till Eskilstuna vid 11, ha en lektion sen vänta på tåget hem i en timme är inte särskilt lockande, så jag sjukskriver mig själv för en dag.

Igår gick jag i skolan somvanligt, avslutade dagen med en otroligt underhållande idrottslektion med Sandra. Tog sedan tåget hem (inga kommentarer), bytte om och drog till stallet. Det var riktigt mysigt väder att rida i och jag passade på att odla ett vattenfall i mina ridbyxor. Fick skjuts av Danne till repet där jag fick vara med och spela in en låt i studion med Centerfields (pappas rockband). Riktigt roligt men pinsamt. Sen blev det hem, äta, kolla Fast and the Furious och sova. Orkade inte ens ta mig genom duschen, fräsht.

Uppstigningen blev därför tidig i morse, och jag blev stressad av mamma somvanligt. Orkade inte att diskutera, så jag slet ner allt i väskan och kastade in mig i bilen i hopp av att jag inte glömt något. Men varför skulle jag ha sådan tur? Visade sig att mitt head-set låg kvar hemma, great. Fick iallafall arm-massage på hantverken idag, och det var otroligt skönt.

Tog bussen hem 20 över 3 (börjar bli trött på det här) där jag fick sällskap av Caisa. Visade sig även att våra bytes-bussar gick ungefär vid samma tid så fick sällskap under den väntningstiden också. Efter det blev det två bussturer innan jag var hemma. Där möttes jag av en jävla stor kartong i rummet med massa tomma småkartonger innuti. Tanken slog mig snabbt: GB-GLASS. Så nu är frysen fylld igen, har redan hunnit proppa i mig två stycken. Tjockis, jarå.

Men nu har jag iallafall ätit en riktigt efterlängtad och god middag, schitznel med klyftpotatis och bea, mmmm. Nu är de Firewall på tv, vetefan vad det är men det blir säker bra undehållning. Jag har ju inte precis något annat som måste göras, skönt med looooooov.

PS: min bror är stöd. DS

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: wiccan

varför det för?

2010-10-29 @ 15:15:29
URL: http://mxwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0