Clementiner: lite bättre, lite godare

Sovmorgon idag då, vilket betyder att jag ljög i förra inlägget [glömde att jag hade sovmorgon]. Gick upp vid halv 9 och tog en snabbis genom duschen, fixade mig och fick skjutsa av pappa till tåget. Inte många som åker det tåget, så jag tog mig en 3-sits, drog av skorna och slängde upp benen. Riktigt skönt faktiskt.

På engelskan läste jag klart tills de kapitlet vi skulle läsa, så nu är det checkat i min lista. Sen hade vi endast mattelektionen kvar, där vi skulle delas in i våra "rätta" grupper. Jag hamnade i den snabba gruppen, vilket innebär att jag kommer vara klar med matten helt och hållet i slutet av ettan. Obeskrivlig känsla. Bara det att jag då måste byta världens bästa mattelärare till en galen, inget illa menat, men hon går på speed tror jag. Hann knappt med var hon sa, och jag börjar förstå hur pappa känner när han säger att jag pratar för snabbt. Aja, får väl jobba hemma och försöka hänga med i tempot som tydligen var oerhört viktigt. Lät nästan som att vi skulle hängas om vi inte gjorde det. Hehehe, taggad chey.

Blev 14.09-tåget hem där jag spenderade min tid på golvet, mmm. Hann precis med bussen hem och när jag anlände där jag gick upp och landade på en fotpall. Fick sedan uppdrag av pappa att ta in ved eftersom han inte mår så bra, så jag tog på mig igen och hämtade in 6 kassar. Efter det städade jag undan alla kläder i mitt rum, la in i garderoben och i tvätten, så nu ser man fotöljen och golvet igen.

Sitter just nu och kollar på Scrubs och käkar clementiner. Så underbart gott! Ska köpa ett ton när jag får pengar, vilket är typ om tre dagar. Och vet ni vad som händer då? Vi får höstlov! Helsike vad skönt, och det behövs verkligen. Kusin Cornelia kommer ner den helgen, så jag, hon och Julia bilar antagligen till Eskilstuna och bara umgås. Kommer bli en riktigt bra vecka, det känner jag bara den här jävla halsen vill ge sig någon gång.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: Joy

mandariner <3

2010-10-26 @ 19:23:28
URL: http://joyworld.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0