We can do this until we pass out!

Ja, idag mår man ju som man förtjänar. Men jag klagar inte!

Igår startade jag dagen med brunch vid 11 med familjen, Sofia, Bella och Micke. Vid 12 drog pappa och gästerna in till Flen för att påbörja sin resa till Rock at Sea-båten, en tradition dom gör varje år. Då blev jag, mamma och bror ensamma i huset och kvart i 2 stressade vi in till Flen för att hinna till systemet innan stängning. Hann med några sekunders marginal. Jag gick upp en stund till Julia och pratade lite osv. Efter att mamma hade skjutsat bror till en kompis hämtade hon upp mig vid Rix och vi åkte vidare till ICA för att inhandla lite smått till kvällen. Efter det åkte vi till Venezia och beställde pizza till tjejkvällen och sen bar det av hem igen.

Då hoppade jag in i duschen och frächade till mig lite. Hann nästan klart innan första tösen ploppad in. Medans jag plockad ihop lite nödvändiga grejer så hann två till anlända. Strax efter det skjutsade mamma oss till lägenheten som jag lånade av Sofia. På så sätt kunde vi vara galna hela natten utan att störa mamma som skulle upp och jobba tidigt i morse.

Det blev lite chill i soffan, kolla varandras skolkataloger och bara allmänt snack medans vi väntade på att den sista tösen skulle anlända med bussen. Vid halv gick jag ut och mötte henne vid bussen - och sen var vi igång. Skrattade, fotade, flummade, skrattade ännu mer och glasen blev båda tömda och fyllda igen. Medans vi värmde våra pizzor i ugnen fick jag ett telefonsamtal av Madeleine, den sista delen i vårat six-pack, och hon ville gärna joina oss iallafall. Självklart fick hon det. Medans vi väntade på henne käkade vi upp våra pizzor, gick ut och fotade lite, gick hem till mig och hämtade glas (plus ett s), kolasås, strössel och silverkulor.

På vägen tillbaka blev vi ifattkörda av Mallis som hoppade av på trotoaren och det blev ett rejält kramkalas ute på gatan. Så gick vi tillsammans, hela gänget, tillbaka till lägenheten och slog oss ner i soffan. Där var stämningen lite.. knas, och jag står in ut med att se någon av mina vänner ledsen, så jag tog tag i situationen, med hjälp av Malin och gjorde en rejäl glassbomb i köket. Där satt vi i en ring, med varsinn sked och moffade medans känslor sprutade ut. Glass och fina vänner är den bästa medicinen, believe me. Efter det blev stämningen lite lättare och vi blev stormade av bröderna Gustafsson och Lukas. Men så fort dom beslagtagit min cola, fyllt magen med godis och myst lite i soffan så förflyttade sig dom till Flen.

Mer än så behöver ni inte veta. Kan bara säga att vi hade så grymt jävla kul, mer eller mindre. Vi skrattade åt en hel del citat som blev sagda under nattens gång och sen däckade dom flesta i sängen. Jag och Malin höll ögonen öppna och kollade på något på tv som ingen av oss förstod oss på och var sociala på datorn. Sista gången jag kollade på klockan stod den på 04.37 sen vandrade jag runt någon gång på morgonkvisten och letade efter en jävla filt så man slapp frysa ihäl där på soffan. Fann dock ingen, så jag kröp upp bredvid min älsklings-Malin igen och somnade om.

Vid 9 tror jag att alla var vakna och hade förflyttat sig till soffan så jag tog bästa insiativet och la mig under ett varmt duntäcke i världens skönaste säng. Dröjde inte länge innan Beccis och Malin hakade på och somnade vid min sida. Under min sömn hade jag världens sjukaste dröm som jag aldrig fick reda på hur den slutade eftersom det plötsligt kom vatten flygande från ingenstans och träffade mitt ansikte. Tack Mallan♥

Då var det bara att gå upp. Jag fixade med lite hjälp av Jennie, frukost på sängen åt mina änglar. Så vi satt i samlad trupp och käkade mackor med ost och drack saft. När allt var uppkäkat så blev det soffsittning igen och Harry Potter och de vises sten som rullade på tv'n. Vid den tiden började en efter en ge sig av hemåt. Först Madeleine, sen Linda, sen tog Malin och Jennie bussen och Beccis hjälpte mig att diska och göra i ordning lite. När allt var klart satte vi oss och kollade slutet på HP innan hennes pappa kom och även hon lämnade mig.

Nu sitter jag i min ensamhet och slötittar på något program. Har en stor godisskål och en påse chips framför mig men mål illa av tanken att äta något onyttigt. Vill ha mat. Såg att det fanns en pytt i panna-påse i frysen. Tror ni att de skadar om jag bara tar en liten smalbit? Låter så fruktansvärt gott. Får se om jag har ork. Nu ska jag nog lägga mig i soffan och vila en stund. Huvudet är inte riktigt med på svängarna än och sömnen är inte riktigt fullbordad. Ikväll blir det Gossip Girl, sen sova direkt. Imorgon är det skola.. brb självmord.

BILDER KOMMER NÄR JAG LAGT IN DOM HEMMA PÅ DATORN. KANSKE.

LOTS OF LOVE, E

Kommentarer
Postat av: Linda

ååå, nu har jag tårar i ögonen!! hahah fyfan vad känslig jag är...<3

2010-11-21 @ 20:06:43
URL: http://daymix.blogg.se/
Postat av: Linda

ååå, nu har jag tårar i ögonen!! hahah fyfan vad känslig jag är...<3

2010-11-21 @ 20:06:59
Postat av: just a smalltown girl

hahahah. men lilla gumman, varför?! <3

2010-11-23 @ 17:25:54
URL: http://damnreality.blogg.se/
Postat av: Mallan

Jag fick oxå tårar i ögonen.. ni är verkligen bäst! tack för ni finns där <3 är så glad att ja kom och fick dela allt med er <3

2010-11-23 @ 19:44:57
Postat av: just a smalltown girl

men sluta gråt! blir ju ledsen.

du vet att vi, iallafall jag, alltid finns här. <3

2010-11-23 @ 20:54:16
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0