I'd rather be with you.

Tänker inte hålla på och be om ursäkt för dålig uppdatering, både ni och jag vet att de brukar bli så. Jag är iallafall hemma i Skebokvarn nu, i min sköna säng i mitt lilla krypin. Just nu känns det bra, har faktiskt längtat lite hit. Men att vara tillbaka i Flen kan bara ge tummar neråt. Längtar till sommarlovet. Då ska jag åka bort, bort och ännu längre bort och sedan hälsa på någon gång i bland. Låtsas att jag är en turist som bara hälsar på för stunden. De blir bra.

Annars så har helgen varit underbar. Tog som tidigare sagt 14.25 tåget med M & R till huvudstaden där vi gick direkt till Kungsträdgården, tog plats framför staketet och väntade. Fick en ganska bra plats, trots att vi kom vid halv fyra. Klockan sju drog det igång med en ganska seg start, men de var snabbt glömt när publiken började komma igång och peppandet tog över totalt. Slutade med ben som var oböjbara, en södergapad hals och ett snurrande huvud. På något sett lyckades vi ta oss tillbaka till centralen där vi checkade in på ett proppat McDonald's och beställde en efterlängtad måltid. Där mötte sedan min kusin Hanna oss med hennes kille. Så jävla mys att träffa henne igen, har säkert inte gjort de på mer än ett halvår! När vi käkat upp så började nästa promenad mot deras place. Där bäddade vi snabbt, låg och chillkollade lite på tv innan vi kröp ner och snabbt somnade in i en efterlängtad sömn.













Dagen därpå stod de Gröna Lund på schemat. Skulle vara där tills de öppnade, men mitt alarm ringde aldrig [?] så vi sov sådär till kvart i elva. När vi tillslut fixat oss och tagit oss ut tog vi 47:an till Grönan och proppde oss in bland alla människor i något som skulle kallas kö. Sen blev de fullt ös, med Vilda musen som årspremiär. Åkte de ena och de andra, köpte saker hit och dit, kollade på Sommarkrysset och blev tv-kändisar samt lyckades jag dö men återuplivas två gånger, inte alla som hinner med så mycket på en dag. Jag tog mig iallafall igenom Insane för tredje gången och jag håller mig fast besluten om att den jäkeln inte är rolig någonstans, seröst, jag dör. Och jag satte mig även i FrittFall för andra gången, med en blåsa som höll på att rinna över. Inte de smartaste beslutet jag tagit. Och medans vi stod i kön till den hemska attraktionen så kom Joshua Radin gående, ropade på honom och fick en kram och kort! Lyckligaste flickan på jorden då alltså, glömde vilken kö jag stod i och blev alldeles varm inombords. Underbara människa med den bästa rösten. I love you. Sen var jag och M plötsligt först i kön. Dom spände fast mig, jag fick panik. Åkte fem meter upp i luften, skrek. Jag ville hoppa av, blundade hårt. Kände hur vi stannade, öppnade ögonen, fick en hjärtattack och svimmade för en hundradel eller så. Sen försvann min kropp. Jag var kvar, åttio meter uppe i luften och såg min kropp åka ner, ner, ner, tills jag tillslut stog på marken igen på skakiga ben. Hanna frågade om jag mådde bra. Jag bara skakade. Jag tror jag dog, för någon sekund eller så, innan jag fick kontakt med kroppen igen. Aldrig mer. Never. No way.
Efter de blev de lite mupp-åk i Vilda musen, Uppskjutet, Bläckfisken och Extreme, sen tog vi bussen till centalen, gick hem till Hanna och satte oss på balkongen och snackade om allt och ingenting. Efter de blev de att krypa ner i sängen igen och sova. Låg och smsade me Pebaby eftersom jag inte kunde sova. Måste tillslut ha somnat iallafall för vid tre vaknar jag att de ligger och vibrerar i soffan. De va Linus. Funderar på om jag ska svara eller inte. Beslutar mig för att svara. Han vill att jag ska komma till Flen. Nejtack var mitt svar. Diss sa han, jag la på. Hade även fått sms av Tobias, men orkade inte svara så jag somnade om igen.

Vaknade sedan lite till och från, söndagsångensten kommer till mig redan i sömnen. Ville på något sett inte vakna, bara stanna kvar i Stockholm. Trivs där fan, även fast man får brottas med flocken som rör sig på gatorna en solig dag. Börjar hitta ganska bra också. Längtar tills jag flyttar dit, för de är något jag fanimej ska göra! Vi vaknade tillslut allihopa, kollade på MTV ett jävla bra tag samtidigt som vi käkade frukost och sedan drog iväg till stan för att shoppa lite och sen ta tåget tillbaka till Flen. Blev endast ett par lösnaglar för min del, hade inte råd med så mycket mer, hah.

Tog tåget halv fyra, hemma vid halv fem och då åkte jag med R och hennes mamma till bankomaten där R tog ut pengar som hon var skyldig mig. Sen tog jag en 11-minutare i solariumet för att jobba på brännan. Härligt. Fick sedan reda på att mamma och pappa var i Flen och käkade på Mozarella. Då drog jag dit och blev bjuden på en currypasta. Fyfasiken var mumsigt de va. Vid halv sju drog vi därifrån, åkte till ICA och handlade. Jag satt kvar i bilen och sjöng lite fint för migsjälv. Blev även attackerad av en snorgrön spindel [!] och jag drabbades av panik för fjärde gången denhära helgen. Kan inte vara bra för mitt lilla hjärta. Så nu sitter jag här i min säng och väntar på att febern ska komma, saker ska växa ut i händena så att jag kan klättra på väggarna och att jag ska börja kunna spruta spindelnät. Ganska coolt, nu när jag tänker efter. Hoppas även på regn imorgon, så jag slipper springa fem kilometer. Då ska jag även skydda alla mina spindelkusiner från att bli ihjältrampade av alla våldsamma människor [hej jag heter emma och är fullt normal]. Nu blir de dusch, sen sova. NIGHTY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0