En midsommarnattsdröm, typ.

Låt mig bara ta några djupa andetag innan jag börjar detta inlägg..
Jag lever faktiskt, har inte drunkat eller deckat i något dike såhär över midsommar. Har faktiskt varit ovanligt lugnt och inget onödigt blod har blivit spillt. Var i full gång redan klockan nio med att göra det sista på altanen, ställa i ordning bord och duka, göra tårtor, fixa fem-kampsaktiviteterna och någonstans därimellan hinna med mig själv. Klockan ett slulle gästerna komma. Klockan ett klev jag in i duschen, ni hajar stressen.

Men när sedan allt var klart flöt de på lugnt och fint. Folk droppade in, inklusiv underbaraste Joy. Annars en farbror hit, en faster dit och en mormor som tar plats i hörnet med uppsikt över ungdomarna.. ja, ni förstår. Maten var försenad precis som resten av schemat men de gjorde ingen skada. Ganska segt till en början, men vi körde på med lekar, fem-kamp, sill och nubbar. Framåt kvällen sattes grillarna igång, kropparna fylldes mer och mer med alkohol, det droppade inte lite mer folk och musikvolymen höjdes en aning.

När de började spåra ur förflyttade jag, Joy och Natalie oss till Nygård där vi hade våran egna lilla midsommarfest. Slank väl ner en och en annan cider.. vi ska inte gå in på några detaljer. Vet att jag skuttade runt på bord och grejor, lånade Sofias ursnygga pumps och näckade i Skebobadet klockan fyra på morgon. Låter som en helvetes bra kväll. Sen tillbaka hem där vi kröp ner i sängarna och satte på en film som vi somnade till.

Blev väl väckt någongång vid tolv idag tack vare allt prat i köket osv. Jag, Joy och Nattis tog frukost på sängen samtidigt som vi kollade på samma film som vi somnat till. Efter det blev det chill i solen och sedan ett parti hästmonopol som vi aldrig orkade avsluta. Sen började folket droppa in igen och Joy lämnade mig. Lite mer från släkten och andra vänner och bekanta. Och så var det igång ännu en gång. Har faktiskt inte riktigt koll på vad som har hänt mer än att många inte riktigt haft koll på alkoholmängden. Bryr mig inte riktigt. Satt mest och lyssnade när gitarristerna kom igång och väntade på att klockan skulle bli sovdags. Har sjukt ont i halsen och nu ska de bli så otroligt skönt att ligga ensam [inget illa menat, gumman] i sängen och förhoppningsvis få sova ut en stund.

Det är ungefär vad som har hänt domhär två dagarna, så ni kanske förstår att bloggen varit lite off. Har ingen aning om vad som händer imorgon, hoppas på ingenting och fint väder så jag kan somna ute i solen. Sounds wonderful. Men somsagt, nu ska jag sova och jag hoppas verkligen att alla har haft en underbar midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0