"allt han hända i en skog" - emma wennberg

Blev ett inpuls-beslut att dra med malin till sträringebadet, där de skulle bli grillning. Dock blev de inte så, så vi körde vårt egna race och jag fick årets första dopp avklarat. Efter det kom Charlie och sedan lyckades vi även locka dit Madeleine som tog en båtresa över sjön med chips, pepsimax, varm choklad, tidningar och en tändare. Tack vare de materialet och lite vedpinnar från skogen lyckades vi skapa en mysig liten eld. Efter ett tag ville Madeleine, som egentligen var sjuk, dra sig hemåt men lyckades då få soppatorsk mitt på sjön. Charlie drar crossen hem för att hämta badkläder så han kunde simma ut och hjälpa henne [störd? lite kanske ja] medans jag och Malin sitter och garvar på strandkanten, men hon förbjuder honom. Istället paddlar hon/dras med strömmen inåt land, och lyckas på något sett hamna in i vassen och bland massa träd. Hennes päron kom då via bil med bensin, och efter många om och men var dom på väg hem i full fart.

Satt sedan ett jävla bra tag runt dendär elden som vi kämpade för livet med att hålla vid liv. Väntade på att pappa skulle höra av sig, så man kom hem någongång. Snackade lite skit. Jag och Charlie badade en gång till. Snackade lite mer. Lyckades halft kasta i Malin i sjön med kläderna på. Väntade ännu mer. Kylan kom och elden började slockna. Bombade pappa med missade samtal och tömde Charlies mobilpengar. Sen drog vi :pPppPPp. Resan hem var obeskrivlig. Har fortfarande ont i magen efter allt skratt. Var ju inte bättre av att humorn är så himla bra när man är trött. Den avslutades med mammas ljuva toner till Michael Jacksons, Bad samt The way you make me feel. Jo, man kan ju säga att det är inte alla i familjen som har den musikaliska delen i sig.

Nu ska jag dra på en film och krypa ner i sängen. Imorgon är det 25årsfest i Mellösa. Och Joy har FF. Vet inte vart jag vill. Jag sover på saken. Blev en ändå ganska lyckad fredag tillslut.  Så Hugo- livet är fortfarande awesome, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0