Stockholm i mitt hjärta

Precis kommit hem efter en heldag i Stockholm med världens bästa Malin. Tog bussen in till Flen med henne 05.50 i morse efter ca två timmar sömn. Sen blev det att ta tåget 06.14 till huvudstaden och där buss ut till Skansen. Rejäl resa sådär på morgonkvisten, och jag måste erkänna att det var tungt håll ögonlocken öppna och få benen att vandra framåt.

Klockan nio öppnade Skansen och jag och Malin blev 95:or för en dag [billigare inträde]. Vi tog plats längst fram, lite på sidan av och det är väl på den platsen vi har spenderat dagen. Spelade UNO, drack vatten.. massor av vatten, brände armar och ben, käkade pastasallad, köpte dyra Ahlgrens bilar, satt och tyckte synd om oss själva, gömde oss under ett paraply och hängde med i allsångerna under genrepet.

Klockan slog åtta och Allsång på Skansen startade. Cotton Eye Joe Show [fd. Rednex], Darin, Timoteij, Movits!, Olivia Stevens och Kikki Danielsson. Jag kan nu kalla mig själv för tvkändis, ungefär. Fick sjunga i micken tre gånger. Det är väl ganska coolt? Och även Malin fick några toner ut i högtalarna rakt in i allas tvapparater at home.

Och jag måste erkänna [förlåt Joy..] att jag nog fått tillbaka min crush på Darin. Fick först sjunga i micken på hans allsång, då jag fick en shock och tappade texten totalt. Han skrattade, jag smälte. Sen kom han fram igen, under direktsänningen, och jag vågade titta in i hans underbara bruna ögon. Pulsökning på hög nivå..


Är iallafall hemma nu, och jag känner mig så grymt ofräsh. Är grymt smutsig, jag som duschade i morse och allt. Och har bränt mig rejält från axeln ner till skuldran på vänster sida.. men innan jag gör något åt det ska jag kolla på kvällens avsnitt av Allsången på webben medans jag äter en efterlängtad måltid.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0