People like you brings out the worst in me

Idag har solen legat på rejält och termomertern har visat cirka fyrtio grader. Det har vi absolut förtjänat efter denna långa och äckliga vintern.

Chillade med Pe ute på en filt mitt i solen med en glass. Gick sedan för att möta Angelica, men stannade vid Maja och pratade lite om allt och inget. När Angelica kommit fram till oss begav vi oss tillbaka till filten igen och stekte. Käkade lunch som innebar stekt korv med bröd och fick reda på att Pe blivit vegitarian [snacka om längesen jag träffa'na]. När hon blev hungrig begav vi oss till hennes place där vi blev bjudan på glass, säkert fjärde för dagen. Chillade en stund på studsmattan, sen drog dom på moppen hem till Angelica medans jag knallade hemåt.

På hemmaplan tog jag och gitarren plats i en solstol på altanen. Har äntligen kommit på vilka låtar jag ska köra på onsdag. Vet inte om jag har berättat det, men ska uppträda på Allsång i Flen då. Kanske blir sisådär hundra personer, inget stort. Men jag är livrädd. Hatar att stå på scen, sjunga och spela är något jag gör i smyg på ett ungefär. Sitter i ett hörn för migsjälv och skriver en låt lite då och då. Kommer antagligen kräkas innan jag kliver upp, snubbla på scen och sjunga i helt fel tonart.

Mitt i mina övningar ringde Sandra. Och efter det började äventyret. Som fick mig att flippa totalt. Var tvungen att gå [springa?] av mig, så frustrerad var jag. Jävla idiot, är allt jag kan säga. Tycker synd om dig, gubben. Med dom tankarna kommer du inte komma långt i livet. I feel sad for you.

Annars så blev det middag på baksidan med pappa, storebror och Sofia eftersom mamma nästan gått och dött. Hennes hals är iallafall borta. Eller, den finns väl någonstans där imellan uppsvulnaden.. men just nu är den ganska okontaktbar. Sitter just nu och väntar på att Sandra ska ringa igen. Hann inte riktigt prata klart eftersom jag skulle äta mitt i samtalet. Sen måste jag krypa ner i sängen. Imorgon blir det en morgonritt med Maja. Ska vara i stallet halv nio. Kämpigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0