inte lätt att bara vara jag i någon annans ögon

Blev kidnappad till Mellösa igårkväll. Tog hand om en desperat kusin medans vi låg och kollade på SATC. Dock kunde jag somvanligt inte sova på natten, så jag låg vaken och smsade, kollade tv och lyssnade på den dundrande åskan fram till sju då sömnen äntligen tog över. Vaknade sedan vid tio så pigg är det sista jag har varit idag.

Efter att ha gjort absolut ingenting på hela dagen, förutom att kolla på kusin när hon städat i rummet, kom pappa och hämtade mig vid halv tio. När vi kom hem satt mamma och Sofia och kollade på Flickan som lekte med elden så jag och pappa slog oss ner vi också. När tredje filmen, Luftslottet som sprängdes, sattes på drog jag mig ner mot min älskade dator som stått på hela natten och dagen. Möttes då av säkert 10 meddelanden på msn. Får man känna sig popluär?

Just nu är humöret sådär. Arg, ledsen, besviken, irriterad? Jag vet inte, tror jag tar en kvällspromenad och rensar huvudet. Imorgon är det Malmamarknaden, årets höjdpunkt. Det kommer antagligen att regna, men ärligt talat bryr jag mig inte. Ska låta dropparna träffa mitt ansikte, skölja bort min mask och ta fram mitt riktiga jag. Folk ska se mig. Dom ska se Emma, bara Emma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0