Ingen vill veta vart du köpt din tröja

Home sweet home. Mamma bjöd somsagt på middag där vi träffade Gunilla och Lena, så vi slog oss ner vid deras bord. Jag käkade en currypasta som var lika god som alltid, med vitlöksbröd som förrätt. Var överdrivet mätt efter det, men jag och mamma åkte ändå till Coop och köpte två tårtbitar och drog sedan vidare till Salsta för att besöka mormor. Där fick jag ännu mer ont i magen, trots att jag och mamma delade på en bit, och en namnsdagspersent av mormor. En sorts burk full med småpengar och en femtiolapp. Inte helt fel. Tror det var drygt 150kr. Tack mormor

Herrarna i huset är borta idag, endast jag, mamsen och nahla [the dog]. Kan nog bli skönt. Och att mamma fyllde kulskåpet med gottigheter gör ju inte saken sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0