Ett ständigt äventyr

Jag är alltid påväg någonstans. Ibland är jag på så många ställen att jag inte längre vet vart jag befinner mig eller om jag har med mig alla delar. Kan kännas bra, men också ganska otäckt.

Igår tog jag mitt vrålåk, Gamla Bettan, in till staden i trettio graders stekande sol. Kanske inte var så normalt att göra, men vem bestämmer egentligen vad som är normalt eller inte? Mötte Sandra, Johanna, Marcus, Johan, Stinky och Chrille nedanför Himlabacken, vilket betydde att jag inte fick mitt efterlängtade dopp på orrö. Blev istället beslagtagen på min cykel och fick då gå hem till Chrille där det inte hände ett skit. Blev hungriga, så jag, Sandra och Johanna gick till Snabben och käkade chickenbits med pommes, delicious.

Efter det var klockan halv sex drygt, så jag begav mig till Gapskrattet för att genrepa och soundchecka. Bara under den lilla stunden [utan publik] hann jag bli nervös och jag var helt skakig på rösten. Tog ett par djupa andetag som inte hjälpte ett skit. När jag var klar satt jag och chillade en stund på publiksplatsen med M & J, där jag kände mig så betydligt mer hemma. Tillslut blev klockan sju och jag mådde illa, hade hjärtklappning och blev intervjuad av två tidningar. Men jag kom upp på scenen, tog mig igenom först A lonely September, sen Hallelujah och sedan ledde jag en allsång. Det blev såklart En kväll i Juni, ingen sommar utan Berghagen.

Efter alltihopa lämnade jag min sångkariär och blev bara Emma igen tillsammans med Sandra och gänget. Gick runt lite på stan, mötte upp Kim som hakade på hem till Chrille. Där intog alla varsinn plats i sin enga lilla värld och väntade på bättre tider. 22.05 skulle Sandra och Johanna med bussen till Katrineholm, så då lämnade jag också grabbarna. Drog istället ut Malin på raggar-åk. Åkte till Statioil, köpte godis. Satt och hängde i en busskur då Johan, Chrille, Linus, Stinky och A-K gick förbi och stannade en stund. Efter dom gick, åkte vi tillbaka till Statiol och köpte sommarens måste, cola. Vi var stenhårda och körde några varv runt Preem-tanken och sen slog vi på stort och körde runt i rondellen, sedan tillbaka till busskuren.

Mörkret, kylan och myggen kom och jag ville inte cykla hem. Försökte få tag på Julia, men utan resultat. Laddade krafter inför att kämpa mig hemåt medans jag skjutsade hem Malin till Rundvägen [eller Rundlövet som jag kallade det.. fråga inte varför]. Julia ringde. Hon sa att hon kunde skjutsa hem mig och jag fick ett litet glädjeskutt. Men hon var tvungen att kolla klart på Sex and the City, så hon skulle komma någongång efter tolv. Jag tvingade M att stanna ute med mig tills dess. Vi gjorde intrång på Lötenskolan och beslagtog gungorna. Snackade om gymnasiet, pojkar, vänner och annat bullshit. Efter J hade ringt dumpade jag Gamla Bettan i cykelstället inne på Rundis och lät M gå in och kolla klart på Emil i Lönneberga.

Jag och J dunkade på högsta volym hela vägen till Skebo där vi bestämde att jag skulle köra en sleep-over i Mellösa. Så jag gick in, berättade mitt nästa stop för papsen och sen drog jag igen. Körde svängen över stan för att kolla om någon levde. Tror vi såg en människa! Hemma hos henne blev det allmänt snack, Jims värld sen sova. Vaknade av att alarmet ringde kvart i tio. Då var det bara att packa ihop alla grejor och ta sig in till Flen igen eftersom J hade en klipptid halv elva. Jag dumpades vid Rundis där jag hämtade pärlan och drog mig hemåt. Mötte pappa på vägen, och slängde iväg en liten vink.

Nu har jag precis käkat och sitter i sängen och chillar. Det blåser somfan ute. Inte okej. Jag som hade tänkt att steka och jobba på brännan. Time to change plans. Jag brukar vara ganska bra på det, men hjärnan är lite ur funktion atm. Men nu vet ni att jag lever iallafall, får se vad som händer härnäst.

Autografer tar vi en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0