Du är så söt, min kära lilla ponny

Började med att bråka med Golden i hagen när hon bara sprang iväg, men sen lurade jag henne allt och lyckades få på grimman. Tog ett lätt dressyrpass på gärdet bredvid stallet, eftersom paddocken antagligen var upptagen. Men jag har inget emot att rida där, känns lite mer fritt och då får ju hästen lite mer energi. Hon var riktigt stel i vänstersidan, men eftersom det är första gången jag rider henne så visste jag inte hur hon var eller något, men ska komma ihåg att kanska longera henne lite innan så hon mjukas upp. Annars gick det riktigt bra och hon verkade inte alls vara en galen bitch. Visst var hon tittig och så, men när jag väl började jobba med henne så koncentrerade hon sig mest på arbetet och brydde sig knappt om fyrhjulingen som brummade fram och tillbaka precis på vägen bredvid. Fick henne i riktigt fin form och funderar på om jag ska ta ett pass imorgon igen.

Efter ungefär en timme skrittade jag ut en stund för att hon skulle få slappna av lite. Red bort till Ågläntan för att hälsa på Bella. Hon var på Pink igår i Göteborg, och jag väntar med spänning på att få höra alla detaljer. Dock var ingen hemma, och det började dugga, så jag red tillbaka till stallet igen och släppte ut henne i hagen. Mamma kom och hämtade mig och nu är hon påväg till Flen för att hämta Oskar och Sofia som varit i Stockholm medans Nahla ligger bredvid mig i sängen [igen] och snarkar högt. Själv ska jag nog hoppa in i duschen och sen får vi se vart jag hamnar. Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0