A bad day tourned out pretty well


I am back in the house, hehe. Startade dagen lite halft dåligt sådär, bråkade med mamma och skit. Slutade med att jag gick ut till bussen och smällde igen dörren efter mig, skyller på att jag har mens hoho. Hann iallafall precis till hvallen innan vi skulle börja (08.10) och då var det bara att ge sig ut på en promenad i kylan igen. Kom tillbaka in i värmen efter ca 45minuter och då satt vi kollade på när massa folk körde fotbollsturnéring. Har alltså haft en lite speciell dag idag, idrott i 1timme och 40minuter och sen svenska tills tolv då vi slutade för dagen.

Då drog jag upp till stan och mötte mamma (ingen catfight, jag lovar) på banken och fixade ID och ett nytt bankkort till mig. Sen var det bara att dra till station, köpa biljett och hoppa på tåget trodde jag.. men för det första, så glömde jag precis helt totalt bort min kod till kortet när jag skulle betala biljetten. K-A-T-A-S-T-R-O-F. Men antar att det blir så när man inte använder kortet så mycket plus att alla koder jag hade i huvet var massa pinkoder till mobilerna, omg. Men tillslut testade jag ett, och klart så var det rätt! Så när jag fick min biljett så skulle jag kolla vilket spår jag skulle bege mig till. Svaret jag fick: Ersatt med buss. Gaaaaah, har jag sagt att jag hatar vinter och snö? Rebecca&Malin kom iallafall till station typ då, och det visade sig att Malin skulle med samma "tåg" så jag fick iallafall en resekåmpis. Men inte bara de, hon blev även min shoppingkamrat! Ye, jag slapp gå själv i denna stad som jag inte hittar så bra i, hoho. Slutade iallafall med att jag fick med mig ett linne, ett bälte och en tröja från Ginatricot, örhängen från Glitter och ett halband (50%) från Ur&Penn hem. Och en ny kåmpis på köpet! 10 i 5 landade jag på station, och hann med 5-bussen till Skebo.

När jag kommit hem så såg jag fram emot att sätta mig ner och vila benen, men då trodde jag fel igen. Då kom päronen hem, och jag och storebror fick bära in alla matkassar från bilen och de var inte några. Mat för två veckor enligt pappa, ett år enligt mig. Men iallafall, efter ett sådant hårt arbete fick jag en belöning: god hemlagad kinamat med efterrätt bestående av friterad färsk annanas med vaniljgräddglass, muuuuums. Plus att jag hittade en liten B&J i en av matkassarna (kanske har jag lite snela föräldrar iallafall, hoho) som jag genast tackade för. Nu sitter jag ensam i matrummet och kollar på Let's Dance med en väldigt övermätt mage. Men en clementin åker alltid ner, så det står en parkerad bredvid mig. Now, back to TV'n. Kyssar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0