It could be a disaster

Gosh. Just nu är jag lite orolig. Mamma och pappa drar till Stockholm snart, vilket betyder att jag och bror har huset för oss själva. Planen var att fixa fest, vilket jag har gjort på ett ungefär. Lite people kommer hit och roar sig. Men nu fick jag reda på att dom inte ska sova kvar. Pappa som inte dricker längre kör hem inatt någongång, så mitt enda hopp nu är att snöovädret blir värre så att dom inte kan åka och tvingas sova över. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Lita på vädergudarna eller ställa in allt? Vill inte göra alla besvikna och ställa en ännu en fest på samma helg. Nej, vi kör på dethära. Får bara se till att alla blir hämtade inatt förutom dom som jag sagt till pappa att dom kommer och slaggar. Det här kommer att bli bra. Eller tvärtom. De är inte roligt när pappa blir arg, tro mig.
Jag har sett de allt för många gånger.

Men nu ska jag rensa tankarna genom att vara duktig och diska sen skotta balkongen som håller på att rasa in. Jag hatar snö. FAST IDAG ÄLSKAR JAG SNÖ, och jag vill att de ska snöa hela natten, hela dagen. Allt för att detta ska bli bra. Nej, nu till sysslorna. Sen kommer ju Pe&Wac vid fyra, då går startskottet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0