Pojken med guldbyxorna?

Ey, första februari idag. Vart tog tiden vägen? Helt plötsligt händer det massor och jag undrar hur jag ska hinna med allt, eller framför allt ha råd med de? Jag är ju inte som Kissie, Paow, Dessie, Amir osvosv som får pengarna framskjutna framför fötterna så fort dom skriver en rad eller två. Jag är en vanlig människa som måste spara ihop mina egna pengar, som vilken tonåring som helst! Frågan är bara hur?

Need to do:
Färga håret - denna s.k. färg som nu sitter på mitt huvud är gräslig. Någon blandning mellan blondbrunbeige-äckel. Nej, ny hårfärg ja tack.
Fixa dricka - det är eventuellt fyra fester på gång, vilket betyder att de måste införskaffas massa alkohol. Ska fira kusin med släkten (halvfest typ), bv's boyfriend fyller 18år vilket är värt att fira rejält (!), ännu en mellösafest är pågång och jag hoppas på ett bättre ös än förra (och bättre slut) sen är de ju FF in the house helgen v.7 så då planeras de evenuellt en liten hemmafest av mig och storebror. Hörde jag att de va ös i februari eller?
Nya kläder - vet att jag shoppade häromdagen, men det blev ju inte mycket köpt. Har fortfarande massor jag behöver, festkläder och några pumps t.ex och de skulle inte sitta fel med lite extrapengar till de..
Inredning - Som ni kanske vet så håller jag på att planera en total omrenovering i mitt rum. Ska slänga ut allt förutom DVD'n, sterion och några småsaker. Ska däremot införskaffa en soffa, ny säng, tapeter, målafärg, helväggshylla, platt TV, skjutdörrar till garderoben med heltäckande spegel, heltäcksmatta och massa andra småsaker. Dels kommer mamma&pappa stå för de mesta kostnaderna, men jag måste säkert lägga till en slant..
Comviq - måste fylla på mitt kontantkort så jag kan vara lite social (saknar mina natt-konversationer)

Att vara rik är helt klart ett altenativ som jag inte skulla tacka nej till! Kyss&godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0