På egna ben.

Såja, nu är designen fixad igen. Inget mästerverk, men jag är ju ingen storbloggare så vad spelar det för roll? Så länge jag trivs med mitt egna arbete så är jag nöjd.

Jag följde iallafall med Sofia till Katrineholm men träffade varken M eller D. Istället hamnade vi på Elgiganten för att köpa färgpatroner till skrivaren och sedan på Duveholmskolan för att hämta bror och två av hans kompisar. Chill helt enkelt och jag gled runt i mina solglasögon.

Nu väntar jag på att maten ska bli klar. Grillat är det på menyn ikväll och efter det drar jag in til Flen för att träffa Wictoria och röja lite i Flenstaden. Just kidding, men det skulle inte vara fel med någon som livade upp någonstans. Vi båda är väldigt festsugna, men bara chilla runt med något eller några av alla dessa coola gäng i Flen skulle ju inte vara helt fel denna fredagskväll, sista vardagen på sommarlovet och friheten.

Nu fick jag lite ångest. Skola på måndag. Jag vill så gärna börja, men samtidigt vill jag inte att det ska vara gymnasiet. Min ena halva vill att det ska vara som vanligt, den gamla vanliga klassen som återförenas efter en lång sommar ifrån varandra. Som dom senaste tre åren. Den andra halvan vill bara springa ifrån det gamla och rakt in i den nya framtiden, starta om på nytt. Jag själv står där mittemellan. Jag vet att det bara finns ett val denna gång, men det är som att mitt ena ben sitter fast på den gamla sidan. Som att jag inte är redo att släppa taget. Inte än.

På måndag blir det nog bra iallafall. Jag kommer ha Rebecca vid min sida i början, det känns bra. Sen får jag klara mig själv. Precis som när jag skulle börja 6:an. Helt ensam på egna ben. Men nu är mina ben starkare och stadigare. Hoppas jag..

Kommentarer
Postat av: Linda

Känner precis likadant! haha:) hoppas du får en bra helg och lycka till på måndag<3

2010-08-20 @ 20:37:51
URL: http://daymix.blogg.se/
Postat av: Joy

TACK för fina peppningsord i bloggen. Haha, skolan gick galant för mig och hoppas det går lika bra för dig och att det KÄNNS lika bra för dig! Jag tror på dig, Emma och det här är nog rätt för dig! Älskar dig <3

2010-08-20 @ 20:49:24
URL: http://joyworld.bubbleroom.se
Postat av: Joy

Mycket dig dig dig dig!

2010-08-20 @ 20:49:50
URL: http://joyworld.bubbleroom.se
Postat av: julia

vinnarna utav veckans bloggtävling e nu dragna & publicerade i min blogg, e du en utav dom ? :)



julia

www.magnific.se

2010-08-20 @ 22:58:00
URL: http://magnific.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0