Katarina Von Bredow

Serverades idag med stekt-ägg-macka vid tolv, efter det tog jag mig genom en dusch som verkligen behövdes. Kom ut som en ny människa då jag fick två uppdrag av pappa. Cykla till Kinne och lämna ett papper och sedan till Leffe för att hämta gräsklipparn. Det är få som är lika grym som jag på klipparn, alltså. När jag kom körandes på mitt vrålåk hade Sofia anlänt, så jag överlämnade klippandet till pappa och begav mig tillsammans med bror och henne till Eskilstuna. Hamnade på Tuna Park där jag försvann in på Ginatricot för att köpa min efterlängtade tröja, men såklart fanns den inte i färgen jag ville ha. Så mycket shopping blev det. Fick iallafall med mig, efter många om och men, en bok av Katarina Von Bredow: Syskonkärlek. Har läst det förut, och nästan alla hennes andra böcker, och jag är kär. Alla hennes böcker är underbara. Om det finns något bokmåste, så är det någon av hennes böcker. Speciellt om du är en kvinnlig ungdom mitt i din utveckling.

Kom hem någon gång vid sex och jag har inte lagt ner boken sedan jag hoppade in i bilen från Eskilstuna, och nu är den slut. Igen. Och jag ligger här och känner mig liksom, berörd av bokens handling. Jag är alltid så när jag läser böcker. Lever mig in i huvudrollena, när dom beskriver hur någon gör någon speciell min eller speciellt ljud så försöker jag göra det i verkligheten. Jag känner precis det dom känner i boken. Kanske låter konstigt, men jag försvinner verkligen från verkligheten och blir boken.

Men nu är jag back in the reality och skriver med Joy på msn medans jag kollar på SATC. Min kusin drog just med min bror till Eskilstuna för att gå på kroken. Tänk att bror min har blivit så stor att han får gå lagligt på en krog. Premiär ikväll! Jag måste säga att jag är lite nervös.. och stolt. Min lilla storebror


Kommentarer
Postat av: Joy

Är precis likadan med det där att leva sig in i boken. Hahaha typ känner lukter som beskrivs och känslorna. Älskar när man hittar en sådan bok! LOVE Y

2010-08-04 @ 23:48:31
URL: http://joyworld.bubbleroom.se
Postat av: Alice

Godmorgon! :)

Hoppas att du har sovit gott & får en bra dag! :)



+ att boken är grymmmm!

2010-08-05 @ 04:36:47
URL: http://alicer.blogg.se/
Postat av: emmelieee

fin blogg! :)

har läst massa böcker av katarina vb, hon gör världens bästa bööcker :D hihi

allt bra ?

kraam

2010-08-05 @ 19:26:27
URL: http://emmeliebinett.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh, jag är också kär i hennes böcker.! jag har precis ALLA böcker av henne, och jag läste ut sista boken i förrgår.!

du måste läsa - räcker det om jag älskar dig ? & som om ingenting, om du inte redan läst dem, höhö.

satans bra alltså ! :))<3

2010-08-06 @ 10:57:18
Postat av: elitNNn

Svar till Linnéa:

Redan läst! Har läst alla utom Bara inte du, nu ska jag bara köpa så att jag har alla! Har läst Hur kär får man bli 4 gånger och har inte tröttnat än! <3

2010-08-06 @ 16:36:39
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0