Jag har nog förstått att sista tåget gått

Det här suger. Kom hem från stallet för ett tag sen för jag kunde inte fårmå mig att säga nej till lilla Ebba som väntat hela dagen på att jag skulle komma hem så vi kunde rida ut en sväng, trots konsekvenserna.

Igårkväll drog jag desperat in till Flen och hamnade hos min saknade vän Wictoria som har varit i Thailand en månad. Där blev det chill ute i stuga med film och lite senare kom Marcus och Lukas som sällskap. Lukas drog först och någon gång på natten begav sig även Marcus hemåt. Idag skulle jag, J, M och B egentligen hem till mig och rida, så jag begav mig hem till M vid elva så att jag kunde åka med dom hem till mig, men där så meddelar Maja att hon ridit och longerat idag, så det skulle passa bättre en annan gång.

Då var det dags för planändringar. Efter ett tag kom J till Rundlövet [även kallat Rundvägen] bärandes på all stall-packning. Tyckte nästan lite synd om'na. Då blev vi istället taggade på att åka till Katrineholm och käka på McDonald's men vi hanmade istället hemma hos J [där även B anlände] och beställde pizza som vi satt och mumsade på framför tv'n.

Tog sista bussen klockan sju hem till Skebokvarn då min huvdvärk och hals levde helt egna liv. Men vad ska man göra? Jag har hela veckan upplanerad och jag lovar, det finns inte en lucka kvar för att vara sjuk. Så jag hängde med Ebba ut på en kort ridtur och nu är jag alltså hemma igen och ångrar att jag lämnade huset. Halsen skriker av smärta och bomben som ständigt tickar i huvet smäller snart. På toppen av allt mår jag illa som en apa, men jag kan inte spy för det är så jävla äckligt. Vågade mig på att testa febertermometern: 38grader. Fan

Nu ska jag försöka få ner lite mat, ta en alvedon, krypa ner i sängen och fightas med alla dessa bacieller så att jag orkar med morgondagens planer. Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0