I believe in angels

Jag vet att den har varit värre för andra, men jag har haft en hemsk natt. Drömmarna har svämmat över, riktigt otäcka drömmar som jag inte kommer ihåg men som ändå känns. Vaknade imorse och de kändes som att allt hade varit verkligt, vad de nu än var. Kände mig rädd och valde därför att gömma mig under täcket. De kändes för stunden som den tryggaste platsen på jorden.

Lyckades ändå ta mig ur mitt hemliga krypin och snubbla ner för trappan med en orolig klump i halsen. Fick me mig lite mat som lyckades sjunka ner mellan oroheterna. Vet inte om de beror på gårdagens hemskheter eller morgondagens planer. Den vägrar iallafall försvinna, så nu ska jag ut och ta mig en promenad i de grådaskiga vädret i ett försök att rensa tankarna. Men mest av allt ska jag nog längta tillbaka till den trygga platsen under täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0