Here we go again

Hann somsagt inte uppdatera något i morse, men de va väl inte helt oväntat. Drog iallafall in till Flen till nio och mötte Malin. Halv tio satte vi oss på tåget mot Södertälje. Fick hoppa av vid Södertälje Syd och ta bussen in till centrum (inga kommentarer). Lyckades iallafall hamna med en hjälpsam busschaufför som hjälpte oss att komma ut till Audi. Där blev de en halvtråkig väntan innan EMD stegade fram på scen. Måste bara säga att de kändes underbart att se sötnosarna igen. De har gått alldeles för länge!

Efteråt fick vi varsin signerad bild och en kram av Dannyboy. Sen begav vi oss till Max och käkade en efterlängtad chickennuggets-meny. Blev sittande där ett tag och började sedan våran upptäcksresa tillbaka in till centrum: nu till fots och helt lost. Lyckades iallafall komma rätt efter många gissningar, men då blev de istället en väldigt lång och tråkig väntan på att pendeltåget skulle anlända så att vi kunde ta oss till Gnesta och därifrån komma hem igen.

Tillslut blev klockan kvart i sex och vi drog iväg. Flummresa nummer ett, jadå. Anlände i Gnesta vid kvart över sex och var då tvungna att ge oss ut i kylan i väntan på bussen till Skebokvarn. Drog in en sväng på konsum för att få tillbaka känseln i fingrar och fötter, samt köpa Fingers (min drog). Tillslut kom bussen och vi sjönk ner och luta oss tillbaka för en timmes resa hem.

Nu sitter vi i min säng, lite sltina kanske, men ingen vila i detta hus inte. Som vanligt har hotell Wennberg fullbokat en lördagkväll, och de ser ut att vara så några timmar framöver. Ibland längtar man tills man flyttar hemifrån.. Kyss


Äkta kärlek

Dagens:
*Kliver in i bussen i Södertälje*
Jag: "Hej! Vi ska till centrum"
Busschauffören: "Nämen va trevligt, de ska jag med!"
Jag: "Men kan man betala... eller biljett.. elle..."
Busschauffören: "De köper du där" *pekar ut*
Jag: "Aha!"
*går ut och testar, funkar inte*
Jag: "Hur köper man en bussbiljett via sms?"
Busschauffören: "Skriv RC till 72150"
Jag: *tar upp mobil1* "Ska de va stora bokstäver?"
Busschauffören: "De spelar ingen roll, haha"
Jag: "Häp, sitter de ihop?"
Busschauffören: "Japp"
Jag: "R.....c... till?"
Busschauffören: "72150"
Jag: "7...2...?"
Busschauffören: "1...."
Jag: "1"
Busschauffören: "5..."
Jag: "5"
Busschauffören: "0..."
Jag: "0, så då va en köpt! Då ska vi köpa en till..."
*gör allt igen*
Jag: "Så! Nu är två biljetter köpta!"
Busschauffören: "Så vet du att ni kan åka varsomhelt på dedära i en timme inom detta område"
Jag: "Okej, fan va bra!"
*kliver på och känner att jag skämt ut mig ner än nödvändigt*
.......
*anländer till centrum, kliver av och går fram till chauffören igen*
Jag: "Vart ligger..... Forskargatan?"
Busschauffören: "Forskargatan? Dit ska jag, så ni kan åka med mig!"
Jag: "Men fan va bra!"
*Kliver på igen och slår oss ner längst fram så att han kan visa vart vi ska gå av*
.........
*anländer till Forskargatan*
Busschauffören: "Så, nu följer ni bara denhär svängen så är ni vid Audi!"
Jag: "Tack så mycket för hjälpen!" *kliver ur bussen*
Busschauffören: "Lycka till nu!"
*bussen åker iväg*
Jag: "Malin.. vart ska vi?"

Nej. Inte alls blond!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

HAHAHAHAH mina puckon^^

2010-04-11 @ 08:39:24
Postat av: elitNNn

Inte de minsta, bara två förvirrade flickor små i en väldigt annorlunda stad.

2010-04-11 @ 10:52:50
URL: http://damnreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0