Emptiness.

Julafton blev som förväntat inte perfekt direkt. Haft dåligt samvete för att jag inte köpt en ända julklapp och ändå fått otroligt fina paket själv. Var dessutom så trött efter all mat på julbordet att jag somnade och sov genom halva Kalla Anka, kollade endast början av Kan du vissla Johanna och såg sedan för första gången Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton.

Stannade till hos min faster där de flesta i släkten höll till och önskade god jul innan vi åkte hem och öppnade våra egna resterande julklappar. När sedan allt led mot sitt slut och jag gjorde mig redo för att krypa ner i sängen släpptes bomben lös. Inte nog med att mitt hjärta befinner sig 1388 mil ifrån mig ska jag såklart stå ut med att även på julafton höra gnat, tjat, skrik och vrål genom väggen. En väldigt trevlig, ovanlig och ensam julafton avslutas gråtande i hopp om att sömnen snart tar över.

Imorgon ska jag va full.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0